Senin, 02 April 2012

Bento #21: Sleeping Easter Bunny


The Easter Eggs I have colored with my daughter already on weekend and the plan for Easter lunch is ready, so now the visit can come.It is of course much work to cook for 10 people and serve then coffee and cakes, but I am already looking forward to Easter.

Stop! A Osterbento is of course a must. Thus, this time a little bunny has lost in my bento box. He is rest on a Zucchini, because he is tired from many hide of Easter eggs. But long he could not rest ... ;)

Contents:
The bunny I made from quail eggs and punched the face out of nori. Hands, legs and ears are cut out of sausage. And the cheeks are made of ketchup.
Other supplements are two quail eggs that I painted with a felt pen, a mini onigiri, vegetable burgers, broccoli, edamame, tamagoyaki, tomatoes and zucchini.
_____________________________________________________________________________________

Ostereier habe ich bereits mit meiner Tochter zusammen am Wochenende gefärbt, der Essenplan für Ostern steht, nun kann der Besuch kommen. Es macht zwar immer viel Arbeit für 10 Mann zu kochen und dann noch Kaffee und Kuchen aufzutischen, aber ich freue mich trotzdem schon sehr auf Ostern.

Stopp, ein Osterbento darf natürlich nicht auch nicht fehlen. So hat sich diesmal ein kleiner Osterhase in meine Bentobox verirrt, der sich vom vielen Ostereier verstecken ausruht. Lange konnte er sich aber nicht ausruhen ... ;)

Inhalt:
Den Hasen habe ich aus Wachteleier gemacht und das Gesicht aus Nori ausgestanzt. Hände, Beine und Ohren sind aus Mortadella ausgeschnitten. Und die Wangen sind aus Ketchup.
Weitere Beilagen sind zwei Wachteleier die ich mit Filzstift angemalt habe, ein mini Onigiri, Gemüsebratlinge, Brokkoli, Edamame, Tamagoyaki, Tomaten und Zucchini.